• OBJAVLJENO: 24.05.2018.
Edukacija će se održati u periodu od 20.do 24. juna 2018.godine
Upućen zajednički poziv poslodavcima za imenovanje mentora koji će proći obuku za rad sa učenicima

U zgradi Biznis centra u Goraždu danas je potpisano zajedničko pismo koje će biti upućeno poslodavcima i privrednim subjektima na prostoru Bosansko-podrinjskog kantona Goražde koji žele uzeti učešće u edukaciji mentora o osnovama pedagoško-didaktičkih znanja i vještina za rad sa učenicima, u cilju jačanja njihovih kompetencija i planiranja rada sa učenicima u praktičnoj nastavi.

Edukaciju će organizovati Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport, Ministarstvo za privredu i Privredna komora BPK Goražde, uz podršku njemačke organizacije  za tehničku saradnju  (GIZ) GmbH.

Edukacija u trajanju od četrdeset radnih sati realizovat će se u periodu od 20. do 24. juna 2018. godine, u zgradi Biznis centra u Goraždu,  a koncipirana je prema međunarodnom njemačkom modelu „AdA International“ Basisversion . Svi kandidati koji uspješno polože završni ispit, ulaze u registar certificiranih mentora za rad sa učenicima koje će voditi Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport, a u planu je da Ministarstvo za privredu obezbijedi finansijski stimulans u cilju dodatne motivacije poslovnih subjekata i mentora za rad sa učenicima.

Mentori su osobe koje su u poslovnim subjektima zadužene za učenike koji dolaze na praktičnu nastavu, a koji dolaze iz neke od škola srednjeg stručnog obrazovanja, koji će biti zaduženi da svojim znanjem osposobljavaju mlade za tržište rada za određena zanimanja kako bi, nakon završenog obrazovanja bili spremni za tržište rada.

„Po ranije utvrđenom programu  samo one kompanije koje budu imale certificirane mentore će moći uzimati učenike iz srednjih stručnih škola za obavljanje praktične nastave u svojim privrednim subjektima. Ovo je zajednički interes svih nas i ovom prilikom želim da nas razumiju i da se odazovu ovom pozivu. Ja vjerujem da se radi o kompetentnim stručnim ljudima, ali mi  želimo te kompetencije i vještine podići na još jedan veći nivo. Ovo je samo jedan cilj, a krajnji cilj je da od septembra ove godine zaživi ovaj pravilnik o praktičnoj nastavi koji detaljno reguliše ovu oblast“- kazao je ministar Žuga.

Ovaj vid praktične nastave u privrednim subjektima, sa novinama, trebao bi doprinijeti kvalitetnijem stručnom obrazovanju mladih.

„Uvažavajući potrebe naše privrede, mi smo uvidjeli da je neophodno drugačije pristupiti samom praktičnom osposobljavanju, odnosno praktičnoj nastavi koja će trajati tokom cijelog školovanja svih onih učenika u stručnim školama i na taj način omogućiti svim učenicima da pored onih teoretskih znanja uz mentore dođu do onih praktičnih znanja i da budu u prilici da prenesu sva ona znanja i vještine zbog kojih će oni sutra biti privlačni poslodavcu, u smislu da će moći ispunjavati sve one poslove i zadatke u odnosu na određene opise poslova i radnih mjesta i da će u tom dijelu biti bez ijednog provedenog dana na evidenciji Službe za nezaposlene, što je ključni faktor i jedan od razloga zašto je ovaj projekat jako važan.“- istaknuo je ministar za privredu Anes Salman.

Ovaj projekat će se realizovati u sklopu Giz projekta „Stručno obrazovanje u BiH“ koji nastoji, u saradnji sa predstavnicima privrede i obrazovnih institucija, poboljšati stručno obrazovanje i time suštinski doprinijeti razvoju obrazovnog sistema koji je usmjeren na tržište rada. Kvalitetno stručno obrazovanje iznjedrit će više stručnjaka koji će dati važan doprinos ekonomskom rastu zemlje, a time i boljem imidžu stručnog obrazovanja.

Menadžerica projekta „Stručno obrazovanje odraslih u BiH“ Isabel Rapp kazala je da dualni sistem obrazovanja, kakav postoji u Njemačkoj, može poslužiti kao model mnogim drugim zemljama.

„Sistem koji mi imamo nije nastao u posljednjih deset ili petnaest godina, to je sistem koji se razvijao stotinama godina i upravo zbog toga on ne može biti tek tako prekopiran u neko drugo okruženje. Ali, zapravo, ono što mi preporučujemo jeste da se iskoriste elementi tog sistema i da se prilagode kontekstu zemlje u kojoj se taj sistem nastoji primjeniti. Jako je bitno kazati da je Goražde upravo prepoznalo taj rizik i da je poduzelo vrlo ozbiljne korake u smislu reformiranja svoga sistema obrazovanja uvažavajući elemente njemačkog sistema i modela u nastojanju da iskoriste potencijal koji je prisutan širom BiH i na taj način pruže bolju perspektivu svojim mladim naraštajima, kako bi  te mlade ljude učinili što privlačnijom radnom snagom za buduće strane investitore“- kazala je Rapp.

Prema riječima predsjednika Privredne komore BPK Goražde Dževada Terovića projekat je jednim dijelom urađen i na osnovu ranijih zahtjeva privrede i obrta da se u obrazovnom procesu poveća obim  praktične nastave provedene u privrednim subjektima.

„Uzimajući u obzir izvoznost  i orjentisanost privrede drago mi je da ćemo primijeniti standardne norme koje se primjenjuju u zemljama Evropske unije, jer je to naše najveće tržište i što ćemo u našim preduzećima kroz ovu praktičnu nastavu dobiti novu radnu snagu koja će biti obučena i znati tehnološke procese i organizaciju rada. Svakako, ovo će doprinijeti da privredna društva mogu procijeniti koji su to najtalentovaniji i koji su najviše naučili te eventualno dati im šansu da budu dio njihovog tima“ – istakao je on.

 

Autor: Služba za odnose s javnošću, www.bpkg.gov.ba

webmail kanton gorazdewebmail
Copyright © 2005-2019. BPK Goražde.
Sadržaji s ovih stranica mogu se prenositi bez posebne dozvole, uz OBAVEZNO navođenje izvora.