• OBJAVLJENO: 27.09.2013.
Pokrenuta inicijativa za dovršetak radova na dionici puta Hrenovica-Mesići
Po prvi put podrška državnih institucija kada je riječ o ovom projektu

Copy of IMG_4347

Ministar prometa i komunikacija Damir Hadžić i ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa u Vijeću ministara BiH Mirko Šarović, u pratnji domaćina, premijera Emira Frašta i ministara u Vladi Bosansko-podrinjskog kantona Goražde te načelnika općina jugoistočne Bosne, obišli su danas  međuentitetsku dionicu magistralnog puta M-5 Hrenovica – Mesići te pokrenuli inicijativu za dovršetak izgradnje ove prije rata započete ceste koja Sarajevo, preko Pala i Prače, povezuje sa Mesićima, Rogaticom i dolinom Drine.

Kako je tom prilikom istaknuto, izgradnjom ove saobraćajnice duž stare pružne trase puta Hrenovica-Mesići građani Bosansko-podrinjskog kantona, kao i općine Višegrad, Rudo, Čajniče i Rogatica skratili bi put do Sarajeva od 17 do 22 kilometra što nije malo, posebno kada se ima u vidu da bi ovaj put bio pogodan, posebno u zimskim uvjetima. Pored toga, obezbijedila bi se direktna konekcija između BiH i Srbije i predstavljala najkraću rutu iz Makedonije, centralne i južne Srbije, BiH, sa centralnom Evropom putem koridora V-C.  Takođe, lokalna ekonomija bila bi povezana sa njenim centralnim dijelovima savremenom, ekonomski rentabilnom, brzom i najkraćom putnom komunikacijom, što bi snažno utjecalo na rast zaposlenosti i obim industrijskog poslovanja na cijelom području Gornjeg podrinja.

Prema riječima ministra Hadžića radi se o međudržavnom projektu za koji po prvi put  postoji spremnost za pokretanje inicijative za gradnju ovog koridora.

„Ja mislim da će vrlo brzo BiH i njeni entiteti, BPK i općine pokazati da se jednim sinergijskim radom može doći do realizacije jednog vitalnog projekta koji će vratiti povjerenje ovih ljudi koji danas žive, kako oni kažu, poprilično izolovano i koji će biti konačno integrisani u jedan malo širi prostor. Radi se zahtjevnom projektu koji podrazumijeva veliku investiciju, ali mislim da smo danas više nego spremni da uđemo i u ozbiljnije stvari gdje bi nosioci aktivnosti bili ljudi koji su sa državnog nivoa a koji do danas nisu bili baš najuključeniji u ovako konkretne lokalne stvari. Vrlo brzo, u narednih mjesec dana, imaćemo implementiranu inicijativu. Trebamo pripremati budžete kako entitetske tako i državne, koristiti IPA fondove i projekte i ja sam siguran da bi već iduće godine mogli ući u fazu realizacije. Teren je poprilično spreman za izvođenje radova i ja sam siguran da neće izostati podrška svakog od nivoa vlasti u BiH da realiziramo ovakav kapitalni projekat“-naglasio je ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić.

I ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović ovu inicijativu smatra opravdanom.

„Smatram da oko ovog projekta možemo okupiti sve. Do 1992.godine ovdje je uložen dosta veliki trud i sredstva tadašnje šire zajednice. Mislim da bi bilo neoprostivo da se on ne implementira i mislim da možemo obezbijediti taj širi interes. U tom smislu zahvalan sam ministru Hadžiću što je pokrenuo tu inicijativu i sve nas okupio. Njegovo ministarstvo će biti temelj i ključ realizacije ovog posla a na nama svima drugima  je da mu u tome pomognemo“-kazao je ministar  vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović.

Copy of IMG_4344

O značaju izgradnje dionice M-5 Hrenovica – Mesići na ekonomski razvoj jugoistočne BiH danas je gostima govorio i ministar za privredu u Vladi BPK Goražde Demir Imamović. Prema njegovim riječima, izgradnjom ove dionice pored ekonomskog razvoja, postigao bi se napredak i u socijalnom, kulturnom razvoju cijelog ovog područja što bi sigurno ubrzalo njegov razvoj i izvelo ga iz nerazvijenosti. Tačna cijena njene izgradnje bit će poznata nakon revizije postojeće dokumentacije, a od planiranih 19 kilometara ceste četiri kilometra su tuneli- istaknuo je ministar Imamović.

– Ovo je možda najznačajniji projekat za opštine Pale i Pale-Prača, jer se federalna opština otvara prema Sarajevu, a mi prema Jahorini. Važno je što je završena izgradnja 1.1 kilometar dugog tunela Stambolčić, koji je otvoren prije tri mjeseca tako da nećemo imati usko grlo kada se ova dionica završi – dodaje Miodrag Kovačević, načelnik općine Pale.

I njegov kolega, načelnik općine Pale-Prača Asim Zec smatra da je pokretanje ove inicijative ključno za ove dvije općine te da postoji dovoljno volje i obećanja da svi zajedno idu u aktivnosti kako bi ovaj dio istočne Bosne konačno dobio dobar put.

– Općina može pomoći u proceduri izrade projektne dokumentacije i nadam se da neće biti prepreka jer su sve lokalne zajednice saglasne. Ono što je bitno za lokalnu zajednicu, ona može garantovati rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, to je obaveza lokalne zajednice i mi ćemo to sigurno izvršiti- kazao je načelnik općine Pale-Prača Asim Zec.

Premijer BPK Goražde Emir Frašto naglašava da današnja inicijativa nije predizborna priča. Inicijativa je postojala i ranije, koriste se iskustva iz 2001-2004. ali sada su sazreli uslovi da se sa inicijative pređe na konkretna djela.

– Mislim da bi to bilo ekonomsko opravdanje ovog našeg opstanka na prostorima kantona. Dakle, sa 20 kilometara bi bili bliže središtu BiH i to bi opravdalo sve ono što mi razvijamo. To je industrija i svi potencijali koji bi daleko brže stizali u Sarajevo. Ova trasa, prirodni je put koji će omogućiti kraći i jeftiniji prijevoz roba i ljudi-ističe premijer.

Ono što treba posebno istaći je, kaže premijer Frašto, da je ovo prvi projekt gdje se država faktički pojavljuje.

– Nije bilo takvih projekata, mislim da ono što je omogućio Dejtonski sporazum nikada nije završeno, ali prvi put zajedno država bi na prostorima BiH gradila nešto. Ona bi u najvećem dijelu bila nosilac tih investicija a entiteti bi poduzeli druge mjere- kazao je premijer Frašto.

 

Prezentacija dionice puta Prača – Mesići

INICIJATIVA ZA IZGRADNJU DIONICE M-5/E-761 HRENOVICA – MESIĆI / L = 19,800 /

 

 

Autor: Služba za odnose s javnošću, www.bpkg.gov.ba

webmail kanton gorazdewebmail
Copyright © 2005-2019. BPK Goražde.
Sadržaji s ovih stranica mogu se prenositi bez posebne dozvole, uz OBAVEZNO navođenje izvora.